3/23/2010

azimsiz ama istekli


N: Beni inceleyeme alcaklarmış.
İnan: Kimler?
N: Tembellik geni üzerine çalışan bilim adamları.
İ:sdjasdkljasdklas
N: Sence ben tembel miyim?
İ: Tembel demeyelim de, azimsiz diyelim..
N: Gel sen de gel, naif omuzlarıma yüklen. Azimsiz ha?!
İ: Ya istekli ama azimsiz.

ders olmasın da ne olsun diye uğraşırken dedim biraz bilgisayarımı düzenleyeyim. anam neler çıktı. bu ne ya?! bir insan bunu niye saklar, silmez.
olabilecek en uç şeylerden biri budur heralde. zamanında arkadaşın, oğulcan' ın oynadığı lays reklamı üzerine tweeter'da yazdığı yorumdan sonra google'da bulduğum bu nadide eser. adeta bir dokumentıri tadında. o zaman arkadaşım, çocuğun tam adını, yani oğulcan engin' i bilmem üzerine şaşkınlık yaşamıştı. gereksiz bilgilerin hafızamda yer etmesi sorunsalına bir örnek daha. ama şimdi bu çocuğa üzülmemek de içten değil. sen o kadar pahalı, dünyada tek tük bulunan arabaları kullan, para içinde cirit at ama annen seda sayan olsun. şimdi sonuçta annedir, benim de annelere zaafım vardır kıyamam ayrı konu ama; nihat doğan veya mahsun kırmızıgül ile çıkan bir annem olsun istemezdim. kadının çocuğunu emanet ettiği insana bakın. sevda demirel. bu kadın o çocuğu yer be. kemiklerini bulamazsın geriye. zaza enden'le falan çıktı bu kadın. o derece yani. neyse yea.
bugün derste ( evet yine architecture,cities and cinema), resmen bir deneye tabi tutulduk. casablanca'yı izleyeceğimizi öğrendiğimde mutlu oldum; ama yaşayacaklarımdan habersizdim. filme başladık. lakin altyazı yoktu. ingilizce alt yazı bile. filmin sesini zar zor duyarken, zaten jet gibi ve aksanlı konuşan heriflerin dilini katiyen anlayamadık ve filmden kopuş daha başında yaşandı. süprizler bununla sınırlı değildi ama, bilgisayardan 5 dakikada 1, alarm sesine yakın bir ses geliyordu ve bunun yanı sıra film 20 dakikalık periyotlarla takılıyordu. ve her 20 dakika geçişinde , 25 dakika öncesine alınan filmin o aradaki kesişim kümesinde yer alan 5 dakikalık kısmı tekrar tekrar izliyorduk. evet o salondaki yaklaşık 45 kadar insanın, yılların kült filmi casablanca' dan nefret etmesi için her türlü ortam sağlanmıştı. bir daha kimse cesaret edip de izleyemez heralde, sanmıyorum.

0 confession: