7/11/2010

Nil yılanı


böyle arkadaşlar şimdi toplanalım " isim-şehir-hayvan" oynayalım istiyorum. şimdiki arkadaşlarım olsun mesela; ama bu oyunu deli gibi manyak gibi oynadığımız zamanlardaki hayat bilgisine sahip olalım. N harfine gelince sıra, hayvan bulamayalım hiçbirimiz de nil nehrini yeni hayvan türleri türetmeye alet edelim. ya da L harfine gelince sıra, lüleburgaz yazalım ve ilçeler de olsun ama diye kaypaklık yapalım.
o zamanlarda her şey çok muğlak olduğu için, kim ne derse inanmaya daha yatkınsın. annenin falan dedikleri zaten doğru. bir arkadaşım Ü harfinde hayvana "ütük böceği" yazmıştı. ben inanmayınca böyle bir hayvanın varlığına annesine danışmıştık. annesi de evet var diye onaylamıştı. yine de ikna olmasam da, bir anne kabulü tabi ki geçerliydi. ama belli ki o zaman da çocuğu karşısında bilmediği bir şeyin ortaya çıkmasından haz etmeyen anne bir yirmi puanıma kastetmiş.
şimdi düşünüyorum da ben çok sinsi bir çocuktum o zamanlar. genelde birçok şeyde yaptığım gibi, isim şehir hayvanı da çabuk tüketmiştim. mesela yine L harfindeyiz diyelim. isme leyla, bitkiye lale, hayvana leylek yazan arkadaşa "basit" yaftası yapıştırıyordum hemen. herkesten o yaşta isme lady gaga falan yazmasını bekliyordum muhtemelen.
böyle istiyordum ki, daha değişik şeyler ekleyelim oyunu daha seçiçi hale getirelim. ülkeler kısmı olsun diyordum mesela, ya da ne bileyim sanatçı kısmı ekleyelim diyordum. al işte o zamandan ruhumu etkisi altına almış -editleme- hastalığı. ne var onu da öyle olduğu gibi oynasan. nil yılanı, nil timsahı ile idare etsen. sonra da oraları dolduramayan muhitim içinden adeta bir yılan gibi kıvırılarak sıyrılıyordum. bu nasıl bir çocuktur dokuz yaşında bu tip numaralara giren. o insan büyüdü şimdi bu blogu yazıyor çok da şaşırmamak lazım aslında.
bunları yapan benim sonra nilbert diye bir öğretmenim oldu mesela. nil nehrinden çıkan değerli bir taş olduğu söylemişti adının anlamını sorunca. meğer, ailesi nüfus dairesinde tam o sırada isim şehir hayvan oynuyormuş. N harfinde akıllarına nagihan ya da nermin ismi bile gelmeyen ailesi, hayvana nil yılanı yazmakla kalmamış kızlarına nil-bert adını uydurmuşlar.

2 confession:

Cansu | 11 Temmuz 2010 02:13

ben hep oyunu kontrol altına alıp abuk subuk kategoriler ekletiyordum. ülke, sanatçı net vardı zaten. bir de doymayıp banyo eşyası falan gibi deli şeyler ekletiyordum. bir yerlerde birileri bu konuda bir şeyler yapıyordu yani, yalnız değilsin.

banliyöler jülyet'i. | 11 Temmuz 2010 15:06

abi o değil de dilbert ya. mühendismiş bence o aile, ama inkar etmek istemişler.