5/14/2010

vites de yarısına varmadan


bu sabah, çirkin bir ortaokul çocuğu sesinin avaz avaz şarkılar türküler söylemesi ile uyandım. mikrofon da var tabi, mahalle inlemezdi yoksa. uykumun içinde 19 mayıs kutlaması herhalde diye düşünüyordum fakat lann sonra bir aydım bugün 19 mayıs değil. 19 mayıs olsa bile ilköğretim düzeyince kutlanmaz, lise bayramıdır daha çok; öte yandan "sevdiğim kız bana ağabey deyince" adlı güzide eseri niye söylüyor bu çocuk. yaklaşık 40 dakikadır söylüyor. teslim olmayalım halilim aman kurşun saçalım diyor. ergen erkek sesi çirkin oluyor da ergenlikten bir önceki aşamadaki erkek çocuk sesi de onunla kapışır. üstelik hocaları muhtemelen bayılıyor olmalı ki; tüm töreni çocuğa yaptırttılar.

yeri gelmişken şunu da belirtmek isterim ki, şu halilli türküdeki "bitez de yalısına varmadan halilim ..." kısmını ben; " vites de yarısına varmadan halilim.." anlardım hep. hız kesmeyelim, tam gaz gidelim demek istiyormuş meğerse.

0 confession: