9/11/2009

Saw/ Testere 5


bu seriyi seviyorum. öncelikle direk görüşümü belirteyim. normalde ortalık kan gölü olsun, et parçaları uçuşsun ben de sevmiyorum ama jigsaw' ın felsefesini seviyorum. seriyle ilgili bir diğer düşüncem, filmleri aralıklı izlesem de başta karakterleri unutmuşum gibi hissetsem de film beni her seferinde içine almayı çok iyi başarıyor. şey diyen insanlara da pek anlam veremiyorum açıkcası; saw 1 iyiydi de 2' de kötüleşmeye başladı 3 berbattı 4 zıçıktı.. o zaman izlemezsin niye devam etmektesin hala. (: bana ne oluyosa dimi. neyse efendim bana kalırsa da saw1 ciddi anlamda bir başyapıt, arkasından gelen devam filmi saw2 ise devam filmlerinin yaşamak zorunda olduğu kaderi yaşadı resmen. ilk filme göre oldukça zayıf kalmıştı ama 3 ve 4' te çok iyi toparlanan senaryo, seriyi bambaşka bir noktaya çekti. bu yorumun akabinde saw 5 te aynı seyirde devam etmekte. jigsaw ve hoffman arasındaki ilişkiyi öğreniyoruz. bu açıdan filmin posteri de taklit ve orijinal kavramından çok güzel ipuçu veriyor.
-filmde şu an kavramıyla paralel, bir çok yere aynı anda, devam eden flash-back' lerden haz aldım. 2. filmle ilgili bir çok şey öğreniyoruz. amanda' nın, doktor' un oyuna dahil oluşları gibi. bu filmde devam eden ana oyun da oldukça başarılı, buram buram sosyal mesaj dolu_özellikle mimari alana da güzel giydirmeler söz konusu.
-ajan strahm' ın kalemli çözümü zeka doluydu; aynısını ben yapar mıyım bilmiyorum. orda kuzu kuzu ölmeyi bekleyebilirdim.
-ana oyundaki 3. tuzak olan olan küvet-elektrik devresi oluşturma zımbırtısı da zeka doluydu.
-sonuç olarak beğendim, olmuş 6' yı beklemeye koyuldum.12 tane çekseler de izlerim.

0 confession: