2/15/2010

yapılacaklar listesi


bülent ersoy' un yaşamına yakınsayan bir haftasonu geçirdim. bülent ersoy, yemek konusunda hiçbir masraftan kaçınmazmış, canı kebap mı istedi hop atlar adana'ya, canı kaz mı istedi hop atlar kars' a gider, canı şarap mı istedi hop atlar bordeoux' a gidermiş. bizim de canımız iskender çekti, hop atladık bursa' ya gittik. cumartesi öğlen, komşu fırın' ın zencefilli kurabiyeleri ile başlayan gün bir araba ve üç sevimli insanla bursa yolunda devam etti. hava da şansımıza ne güzeldi. olayın çıkış noktası, günümüz modern insanının en büyük sorunsalı olan hayatından sıkılma buhranına dayanıyor. bundan sonra hayatı boşa harcamamak, her günü son gün gibi yaşamak temel slogan; yerseniz. neyse işte, ne yapalım ne yapalım adlı uzun sürecin akabinde neden bursa' ya iskender yemeğe gitmiyoruz ki kararı alınınca ben de dahil oldum. arada bir uzaklaşmak lazım değil mi canım?_ istanbul' dan uzaklaşma gereği duyan günümüz modern insanı_ bursa' da iskender, neden bu yapılacaklar listesinin en tepesine gelmiş hiçbir fikrim yok, pek de sorgulamadım. yolda sonsuz geyik ve eğlence yaşadık. bence işin en eğlenceli kısmı, ciddi anlamda o kadar yolu gittiken sonra yalnızca iskender yiyip hemen geri dönmekti. halbuki, bursa' ya ziyaret edip o anda karar verip şu an hayatını bursa' da sürdürmekte olan bir aile tanıyoruz. öyle ilk görüşte vurulunası bir şey göremedim ben pek. iskender' ine sözüm yok, o ayrı. iskender iskenderoğlu, iskender isminin patentine sahip insanmış. ateş üzerinde yatay eksende pişen kuzuyu dik kaldırmayı akıl ederek bir devrime imza atmış, ne de güzel yapmış. adı iskender iskenderoğlu olan bir insan evladı eğer iskenderi keşfetmemiş olsaydı, o onun başarısızlığı olurdu zaten ben öyle düşünüyorum. iskender( 1+oğlu) yani daha ne olsun. restoranın menüsünde başka hiçbir alternatif olmamasını oldukça iddialı buldum. o mükemmel iskenderin ardından ciddi anlamda herhangi bir şey yapmadan hemen geri döndük. zaten amaç buydu bence çok doğru bir karar yani. sırada tekirdağ' da köfte yemek var, bir gün canımız feci şekilde kebap veya künefe çekerse oldukça zorlanabiliriz ama olsun..

0 confession: