1/09/2010

soul kitchen / aşka ruhunu kat?!


mutfakta zaman geçirmeyi birazcık da olsa seviyorsanız bu filme gidin. ben çok seviyorum. bu sebeple yemek sahnelerinde bir kat daha fazla mutlu oldum. fatik akın' ın bundan önceki tüm filmlerini severek izledim. özellikle yaşamın kıyısında filmine bayım bayım bayıldım. o yüzden ne yapsa peşinden gideceğim insanlar listesinde bulunmaktadır kendisi. öncelikle değinmek istediğim bir husus var ki bu filme türkçe isim olarak ' aşka ruhunu kat'ı kim buldu? ve hangi zihniyetle? filmöin neresinden bu ismi çıkarmışlar. neyse efendim, filmin ilk yarısı çok güzel, ikinci yarıda tempo biraz düşüyor ve olaylar hızlı hızlı gelişiyor. bu sebeple film bir başyapıta dönüşememiş. zinos yunan asıllı almanya' da yaşayan bir genç. soul müzik sevgisi ile birlikte ' soul kitchen' adında bir restoran işletmekte. restoran çok bohem, mies van der rohe' nin ruhu şaadolsun total mekan sağlanmış. soul kitchen, genel olarak hızlı tüketime yönelik ucuz bir restoran. fakat işler pek de iyi gitmemekte.
zinos bir gün shayn ile tanışır ki shayn filmin belki de en orijinal karakteri olan bir aşçı ve bu rolde birol ünel harikalar yaratmış. shayn' ın gelişi ve zinos' un arkadaşı olan bir grubun restoranda çalmaya başlaması ile her şey mükemmel hale gelir. shayn' ın önemle vurguladığı ve benim de her zaman öyle düşündüğüm gibi yemekte sunum çok önemlidir! fakat; zinos' un dünyalar güzeli kız arkadaşı( nadine) işi için şanday' a gider ve zinos için işler biraz zorlaşır. bu yolda zinos' un pek de bir işe yaramayan abisi ilias' ın da devreye girişi ile restoranı ellerinden kaptırırlar ve olaylar gelişir... zinos' un yanında çalışan barmen kızın da ayrı bir çekiciliği vardı ve o yanlarında yaşayan yaşlı adama çok orijinal bir karakter yazılmış. müzikler de o kadar seçilmiş ki, hemen edinesim var müzikleri barındıran albümü. özellikle abi kardeş dans ettikleri sahnedeki şarkı.

*filmin ilk yarısı boyunca sinemada uğur polat' ın adını hatırlamaya çalışmam, resmen can sıkıcıydı.

0 confession: