9/19/2010

türk dizilerindeki sıkıntı açılımı



stephanie jeong angelina germanica (aynı zamanda lady gaga olarak da bilinen) artık öyle bir fenomen haline geldi ki dün alakasız bir türk televizyon kanalında, kendisinin yayınladığı bir aktivist videoya denk geldim. orijinal adı makbule hande özyener kadar gizlenesiymiş gerçekten. kendisi eş cinsel haklar konusunda ciddi anlamda efor sarf etmeye devam ediyor. videodaki hüzünlü halini gördükçe insanlar arasındaki adaletsizliğin, ırka bağlı olarak sanatçılar arasında bile bu kadar bariz göze çarpması insanı biraz yıldırıyor. kadın şu an dünyadaki en büyük problemi buymuş gibi bir tutum içinde, yüzünden düşen bin parça. telefonda senatörleri arıyor falan. isteyenler için link.
bizim dizilerimiz de halkın bu yanını yadsımaktan yavaş yavaş vazgeçiyor. bu tip bir açılımın osman sınav' dan gelmiş olması şaşırtıcı olsa da.. genco bu rol için 1 ay eş cinsellerle birlikte takılmış mıdır acaba?*

bu noktaya gelene kadar asıl halledilmesi gereken nokta dizilerimizdeki sıkıntı atmosferi. yeni gösterime giren iki dizi fatmagül'ün suçu ne ve öyle bir geçer zaman ki' nin ilk bölümlerini izledim. izlememek ne mümkün; farklı günlerde tekrar gösterimi geçtim, dizileri arka arkaya 2 kez göstermeye kadar ileri götürdüler işi. ikisinin sonunda da bu dizileri izlememesi yönünde anneme baskı yaptım, ama biliyorum ki izleyecek. ne yapsın akasya durağı' nı mı izlesin?

allahım ikisinde de bir kasvet bir kasvet. buralarda sıkıntıdan başka işlenecek konu yok mu arkadaşım? tv karşısında beni kanser etmeye ne hakkınız var. zaten yaprak dökümü ve küçük kadınlar ile yeterince yürek sökülmüştü. sıkıntı ekolünü yiyen yaralı halkın yumuşak karnından vurmak. hayınsınız.

*üstteki soru tamamıyle piyasadaki oyuncu klişésine bir gönderme amaçlıydı. kim bir role bürünmesi gerekse bir triplere giriyor ki sormayın. özellikle bu, rol için izlenimlere sahip olmak o insanların hayatlarına daha rahat bakabilmek için onlarla bir süre geçirmek gerekliliği klişesi. beren saat de bu rol için psikolojik destek almış. işte ben o desteği, o seanslarda ne konuşulduğunu ölümüne merak ediyorum. mesela çeşitli tecavüz ritüelleri üzerine mi konuşuluyor? genelde ağzını bağlarlar, elbiseni yırtarlar - ama zengin çocuğuysalar memelerinin üzerine tekila dökerler- gibisinden. ya da ne bileyim işte üzerine bir hayvan(tecavüz edene insan demek fazla iddialı olurdu) çıkmışken o anda içini rahatlatabilmek için çiftleşen kaplumbağalar görüntüsü aklına getirmek gerekliliği üzerine mi konuşuluyor?!
bundan sonra ben de proje dönemleri gelmeden önce hocalar veya işverenler ruh sağlığıma tecavüz etmesin diye psikolojik destek alacağım.

ya da olmadı en azından 1 ay ustalarla işçilerle falan bir arada yaşarım.

0 confession: