11/24/2009

10 üzerinden - 3



kötü olacağını bile bile gittiğimiz bu film ciddi anlamda beklediğimden de kötü çıktı. hala gitmeyenler varsa hiç gitmeyin diyorum. şimdi efendim filmin bu afişi bence çok güzel. hatta bu corcovado tepesi ve devasa isa heykeli bana o kadar etkileyici geliyor ki sırf bu sebeple rio de jenerio' ya gitme isteği ile dolup taşıyorum. filmde bu heykelin yıkılışının direk değil de saçma bir tv ekranından verilmesi beni en çok üzen an oldu sanırım. asıl filme gelirsek; oturulmuş, üzerinde özenle düşünülmüş ve dünyanın en klişe filmini nasıl yapabiliriz diye kasılmış . aksi halde bu kadar kötü ve bu boyutta klişe olamazdı sanırım. böyle kör göze parmak modunda verilen sosyal mesajların ucuzluğu mu dersiniz, nuh' un gemisini yaratma fikri mi dersiniz, oyunculukların patır patır dökülmesi mi dersiniz, filmin gereksiz uzun tutulmuş süresi mi dersiniz bunların dahil olduğu ve bir tane güzel bir nokta barındırmayan sözler edesim var.
afişte ' we were warned ' denmiş, iyi güzel de uyarıldıysak nolmuş, ne yapmalıyız? çinlilere daha çok çelik gemiler mi yaptırmalıyız? savunduğunuz nedir bir anlasam. filmin tek güzel yanı klişelik katsayısı ile beni gülme krizlerine sokmuş olmasıdır. insanın aklına da bir yandan, böyle bir şey olursa ne yaparız sorusu gelmiyor değil. biz ülkecek zaten kimsenin aklına gelmeyiz de; bir grup insan kurtulsa bile hayat o insanlara çok sıkıntı olmaz mı? kutuplar yer değiştiriyor, çin okyanusun yerine geçiyor. insanın çözmüş olduğu tüm bilim gerçekleri, verilen tüm eserler, inşa edilmiş milyonlarca yapı yok oluyor. her şeye sıfırdan mı başlanır? katlanması çok zor.
dünya eriyor ve zemin tamamen mahvoluyor ise bir limuzinle rahatlıkla kurtulabilirsiniz, aklınızda bulunsun; filmin teması budur.

0 confession: